InStUN DAn Buah ManGGis (2 Dalam 1 Ini CeLItA)

Salam blogger semua...!!! lama jugak aku x update blog ni semenjak aku balik berkursus di istun, perak.Ni aku nak cita pasal instun dan buah manggis (2 dalam 1 cita)...hahahhaa.., jgn main2... ni klu buat filem ni, mesti x laku ...!!! hhahahahaha..... ape yang aku merepek daaaaaa... berbalik pada cita kursus aku di instun ni, aku didedahkan sistem yg akan masuk di n9 iaitu sistem e-tanah... Sistem ni gabungan dari sistem pembayaran cukai dan sistem pendaftaran tanah berkomputer atau dikenali dengan SPTB. Sepatutnya aku x terlibat dengan e-tanah tapi memandangkan sistem e-tanah ni menggunakan web application dan semua client iaitu pembayar cukai menggunakan sistem ni dimana sahaja mereka berada, orang teknikal iaitu orang IT menjadi first support untuk melancarkan lagi sistem ni.....!! kursus yg aku amik ni modul teknikal dan pengurusan sistem (sokongan teknikal dan sekuriti sesi 2,sesi 1 aku dah pergi bulan 3 hari tu). Bila aku tengok sistem ni, aku dah dapat bayangkan banyak la kerja aku lepas ni.. Mana x nya, line internet sekarang yg aku guna ni, dia x akan lalu sebab e-tanah ni menggunakan line internet dia sendiri dengan server di letak di PTG.Klu dah guna 2 line internet ni, maksudnya aku kena ade 2 pc... 1 di pentadbiran dan 1 lagi di unit tanah... turun naik tangga la aku ni.... mau naik kurus aku lepas ni...huhuhuhuhuhu.... 1 minggu aku disana macam x nak balik rasanya sebab lepas aku balik, kerja2 telah menanti aku untuk disiapkan... Ni aku baru separuh siapkan borang penyelenggaraan komputer disetiap pc.. banyak la kerja aku ni.....

Ini diantara gambar aku tengah khusyuk memberi perhatian tentang e-tanah



Haaaaaaa.... ni aku nak cita pulak pasal buah manggis, lepas je aku balik kursus kat instun.,,, ape lagi kenduri buah manggis la pulak..Kebetulan kakak aku balik kampung hari tu, kitaorang adik beradik bertungkus lumus mengambil buah manggis ni secara beramai-ramai.... banyak jugak kitaorang amik buah manggis ni... klu jual kat shah alam ni, mesti laku punya... hahahhhaha.. mata duitan betul aku ni......Ini diantara gambar yg saja ditangkap untuk bahan bukti yg aku pegi amik buah manggis... sila jangan terliur apabila ternampak buah manggis ni... klu sapa nak aku jual 3 singgit bak kata mail dlm cita upin dan ipin.....






2 Response to "InStUN DAn Buah ManGGis (2 Dalam 1 Ini CeLItA)"

  1. 'nurViva' says:

    agak jeles melihat manggis di dalam kotak yg masak ranum.....huhuhu

    u jgn jeles... klu nak mai la dtg kampung i yer.. lalalalala

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme